page title icon Cursus Contentstrategie

Veel organisaties produceren content waar niemand op zit te wachten en die niets bijdraagt aan de organisatiedoelen. Tijdens de cursus contentstrategie leer je welke keuzes je moet maken om waardevolle content voor jouw doelgroep te produceren. Je gaat naar huis met een plan voor jouw eigen contentstrategie.

Schrijven van commerciële teksten voor marketeers en copywriters

Voor wie bedoeld?

De cursus contentstrategie is bedoeld voor webredacteuren, communicatiemedewerkers, content managers en social media redacteuren, copywriters en marketeers.

Direct rendement, ook voor jouw organisatie

  • Je maakt tijdens de cursus jouw eigen contentstrategie
  • Je weet hoe je de contentstratgie uit moet voeren
  • Je leer draagvlak te verkrijgen en anderen te overtuigen van het belang van een goede contentstategie
  • Je leert van de docent maar ook van de andere deelnemers
  • Je weet hoe je het resultaat van jouw contentstrategie meetbaar maakt

Trainers cursus contentstrategie

Je krijgt les van ervaren content strategen. We werken alleen met docenten die ook actief zijn in het vak wat ze doceren. Vakkennis, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn belangrijke criteria.

Waarom trainen bij ons?

  • Ervaren docenten die deze training al meer dan 200 x verzorgden
  • Kleine groepen dus ruimte voor persoonlijk advies
  • Trainen op a-locaties
  • Eigen laptop of tablet gebruiken dus lagere prijs
  • Persoonlijke telefonische intake

In 7 stappen naar een goede contentstrategie

Tijdens de twee intensieve trainingsdag komen de volgende 7 stappen aan de orde:

  • Doelgroep: voor wie maak je content en wat zijn de behoeftes van jouw doelgroep
  • Doel: maak jouw doel SMART en leg meetbare doelen en KPI’s vast voor content
  • Kanaalkeuze: Facebook, nieuwsbrief, website of andere opties. Welk kanalen passen het best binnen jouw contentsstrategie?
  • Content audit: wat heb je al aan content en hoe breng je dat goed in kaart?
  • Benchmark: onderzoek hoe concurrenten of collega’s het doen
  • Meten en bijsturen: welke tools kun je inzetten om het resultaat van jouw contentstrategie inzichtelijk te maken?
  • Mensen en middelen: wat heb je nodig om jouw contentstrategie succesvol uit te voeren?

Tijdens de training werk je aan jouw eigen contenstrategie. De docent heeft bij diverse organisaties gewerkt aan het opzetten van een contentstrategie binnen de overheid, non-profit én commerciële sector.

Datum en locatie

Toelatingseisen

Je hebt geen voorkennis nodig voor de cursus contentstrategie. We nodigen je graag uit om vooraf jouw case aan te leveren zodat we je daar verder mee kunnen helpen.

Lesmateriaal

Je krijgt van ons geen boeken, die kun je zelf ook bestellen. Onze docenten halen de beste tips en trucs uit de beste boeken en je krijgt een literatuurlijst mee. We werken alleen met digitaal materiaal. Je krijgt alle documentatie in een wetransfer aan het eind van de lesdag.

Scherp tarief

De tweedaagse cursus contentstrategie kost XXX,– euro. Dat is inclusief lunch, koffie en thee. Om de kosten te drukken verzoeken we je om zelf een laptop of tablet mee te brengen zodat je tijdens de training zelf aan jouw contentstrategie kunt werken. Lukt dat niet, laat het weten, dan regelen wij iets voor je.

Bij jouw organisatie in-company?

De volledige training contentstrategie en delen daarvan verzorgen ook op locatie bij jouw bedrijf. Voor in-company trajecten komen we graag een keer vrijblijvend langs om een training op maat te maken.

Wil je een betere contentstrategie leren maken?

Schrijf je dan in of vraag het overzicht met het volledige programma aan. Twijfel je of deze opleiding voor jou geschikt is? Onze docenten beantwoorden graag telefonisch jouw vragen.